The Unanswered Question, Iskle 2
n.b.k. / TANAS, Berlin, Germany
08. 09 - 03. 11. 2013

Exhibited works:
Automat, 2013
T, 2013
Performance, Composition T, V, 2013

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In her work, Sunah Choi takes elements from everyday reality and then subjects them to a process of fragmentation and abstraction. The artist becomes a meditator between the world and the exhibition space by confronting the viewers with familiar structures and forms and at the same time drawing their attention to the specificity of the art space.

In Automat, Choi uses forms that are as organic as they are strictly geometrical. A steel framework consisting of several cubes produced by industrial construction methods is placed on a concrete pedestal. Wedged into its hollows are bright natural stones, which seem to be floating there. Choi´s works are preceded by studies in urban space and direct the gaze to the fleeting and momentary.

The work T consists of narrow metal table, between whose metal ribs beans are distributed on the tabletop. The arrangement recalls the sheet music for a composition. Through her choice of materials and the traces of manual intervention, Choi unites poetic and sterile qualities of the metal elements.

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Sunah Choi entnimmt die Alltagswirklichkeit Elemente, die sie in ihren Arbeiten einem Prozess der Fragmentierung und Abstraktion unterwirft. Die Künstlerin wird zur Mittlerin zwischen der Welt und Abstraktion und dem Ausstellungsraum, in dem sie die BetrachterInnen mit bekannten Strukturen und Formen konfrontiert und zugleich deren Aufmerksamkeit auf die Spezifität des Kunstortes lenkt.

In Automat verwendet Choi ebenso organische wie streng geometrische Formen. Auf einem Betonsockel ist ein stählernes, an industrielle Bauverfahren orientiertes Gerüst aus mehreren Kuben platziert. In dessen Hohlräume sind helle Natursteine verkeilt, die darin zu schweben scheinen. Choi´s Arbeiten gehen Studien im urbanen Raum voraus und lenken den Blick auf das Flüchtige und Momenthafte.

Die Arbeit T besteht aus einem schmalen Metalltisch, zwischen dessen Metallrippen auf der Tischplatte Bohnen verteilt sind. In ihrer Anordnung erinnern sie an die Partitur einer Komposition. Durch die Wahl der Materialien und die Spuren des manuellen Eingreifens vereint Choi das Poetische und das Sterile der Metallelemente.

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Automat  


Automat  


Automat  


Automat  


T  


T  


T  


T  


T  

Composition T, IV, "Swan Song", Performance program, 21. September 2013, Hebbel am Ufer (HAU1), Berlin
Composition T, IV, "Swan Song", Performance program, 21. September 2013, Hebbel am Ufer (HAU1), Berlin

Composition T, IV, "Swan Song", Performance program, 21. September 2013, Hebbel am Ufer (HAU1), Berlin
Composition T, IV, "Swan Song", Performance program, 21. September 2013, Hebbel am Ufer (HAU1), Berlin

Composition T, IV, "Swan Song", Performance program, 21. September 2013, Hebbel am Ufer (HAU1), Berlin
Composition T, IV, "Swan Song", Performance program, 21. September 2013, Hebbel am Ufer (HAU1), Berlin

Composition T, IV, "Swan Song", Performance program, 21. September 2013, Hebbel am Ufer (HAU1), Berlin
Composition T, IV, "Swan Song", Performance program, 21. September 2013, Hebbel am Ufer (HAU1), Berlin